Flashnews

  • S Radicalem se můžete vydat na silnici - modely SL a RXC mají SPZ
  • V Barceloně představen nejnovější okruhový speciál Radical SR 3 RSX

Radikál je člověk průbojný a nekompromisní.

A přesně to samé platí i o vozech Radical - nekompromisní jako slavný Stig a průbojné jako protitanková střela. Vozový park britského výrobce z Peterborough uspokojí všechny typy automobilových nadšenců: model SR4 byl vyvinut jako nízkonákladový, aby přiblížil závodění i skupině obyvatel, která tak zcela nevlastní ropný vrt. Zároveň je to příjemný, lehce ovladatelný model i pro ty, kteří závodní okruh viděli na vlastní oči zatím jen zpovzdálí. Odvážnější a pokročilejší piloti usedají do Radicalu SR3, v kterém radost z řízení neprodleně přerůstá v závislost. Jestli vám v garáži přebývá jedno parkovací místo a soused se pravidelně předvádí svým sedmičkovým bavorákem, můžete si zajít na úřad pro SPZ... Radical totiž může na silnice! Pro ty, kterým se v letadle dělá špatně (a taky například pro závody LeMans) je určen model SR8 – to přetížení, které zažijete, má v popisu práce jen pár pilotů stíhaček a vy.

Radical Czech.jpg

Jestli máte pocit, že už jste podobné chvály četli i na Hondu Jazz nebo Fiat Panda a skutečnost byla opravdová podobně jako retušovaná modelka na plakátu, tak klidně nevěřte - ale ozvěte se. I když byste se svezli jen jednou, jeli jen jeden závod nebo koupili jen jeden Radical, máme pro vás kompletní servis, teamovou podporu, školu závodní jízdy, firemní a klubové akce a spoustu nápadů co s naším nebo vaším Radicalem můžete podniknout.

 

Radical Cars s.r.o.

  • od r.2009 výhradní zástupce Radical Sportcars pro Českou republiku a střední Evropu
  • promotér závodů Radical Czech Cup – první „liga“ s rodinnou atmosférou a profesionální podporou
  • promotér závodů European R-Cup – závody ve střední Evropě pro gentlemany i dravce
  • profesionální team pro závody Radical Masters – závodění pro velké kluky na těch nejlepších okruzích (Spa, Nurburgring, Valencia, Abu Dhabi..)
  • záruční i pozáruční servis, zkušení závodní mechanici
  • krásné a sympatické grid girls

 

Historie Radicalu

V létě roku 1995, kdy Phil Abbott poprvé nastínil svou představu o vybudování sportovního automobilu poháněného motorem z motocyklu, si jeho budoucí obchodní partner Mick Hyde myslel, že se zbláznil. Chvilka váhání mezi psychiatrickou konzultací a bezhlavým skokem do vod automobilového průmyslu naštěstí dopadla ve prospěch zrodu Radicalu. Zkušenosti, které Mick získal během pěti let závodění v TVR Tuscan Challenge, v kombinaci s Philovými inženýrskými znalostmi měly za následek malou automobilovou revoluci.

historie 1.jpg

Sidecarové Eso Ted Hurrell byl draftován na přípravu motorů a Nick Walford vstoupil do týmu jako hlavní (módní) návrhář. Tito čtyři průkopníci spolupracují dodnes.

Jejich první automobil byl pojmenován 1100 Radical Clubsport. Slovo Radical pochází ze značky opalovacích krémů, které jedna z Philových firem produkovala, logo bylo navrženo Mickyho reklamní agenturou a číslice 1100 znamená 1100cc, objem motoru z motocyklu Kawasaki ZZR 1100, který byl vybrán pro pohon automobilu. V roce 1999  se objevil  model Prosport 1300 s novými motory ze Suzuki Hayabusa. Nová série ve stylu Le Mans byla zahájena v roce 2000. Sprint závody s modely Clubsport a vytrvalostní závody s modely Prosport označovali fanoušci závodních vozů Radical za jedny z nejvíce vzrušujících závodů ve Velké Británii.

Přechodem do nové továrny a finanční injekcí od začínajícího jezdce Radicalu Tima Greavese se společnost rozhodla rozšířit modelovou řadu vozů. Dvousedačkový model SR3 Supersport byl představen na okruhu De Catalunya v Barceloně v roce 2002. V roce 2006 vybudoval Radical svůj první Le Mans prototyp a první vůz dokončil slavný závod 24 hodin Le Mans jen měsíc po jeho sestavení. V tomto roce byl také představen model PR6 Prosport, jenž bývá označován za nejzábavnější Radical vůbec. Nový model SR5 Endurosport byl v roce 2007 vybaven silným motorem Honda Vtec, aby vyplnil mezeru mezi modely SR3 a SR8. Rok 2008 přinesl pro modely SR3, SR5 a SR8 aerodynamické upgrady, v rámci bezpečnosti bylo zavedeno nové šasí, které prošlo přísnými FIA crash testy. Následně Radical představil nízkonákladový model SR4 1300cc, čímž se Radical přiblížil ještě širšímu okruhu automobilových nadšenců. No a konečně, v roce 2009, Radical Czech přivezl tyto krásky i do střední Evropy.