Flashnews

  • S Radicalem se můžete vydat na silnici - modely SL a RXC mají SPZ
  • V Barceloně představen nejnovější okruhový speciál Radical SR 3 RSX

SR3 RS

Výkon beroucí dech a lehkost řízení

Opravdový supersport, který je doma stejně tak na Eau Rouge jako na Nordschleife, když chcete svézt své přátele. Jde o nejúspěšnější závodní vůz na světě, který má již více než 600 spokojených majitelů. SR3 RS je spolehlivý, vysoce vyvinutý závodní vůz. Stejně tak je i obratný a dravý v rukou řidiče nováčka i ostříleného závodníka profesionála.

SR3 RS jsou poháněny čtyřválcovými motory Powertec v rozmezí 1340-1500 cm3 i výše. Je to prověřený vítěz ve své kategorii, a to nejen v Radical závodech stejné značky, ale také v ostatních mistrovstvích po celém světě.

Poprvé byl uveden do provozu v roce 2002 se šestirychlostní sekvenční převodovkou a diferenciálem, který byl speciálně pro tento typ vozu vyvinut spolu se společností Quaife. S integrovaným diferenciálem se tato spolehlivá a lehce udržovatelná součást, která umožňuje vynikající trakci v zatáčkách, stává jednou ze silných stránek vozu SR3 RS. Přehození poměru převodových stupňů, které vyhovuje daným tratím, je také považováno za jasnou věc. Čtyřpístkové brzdiče s chlazenými brzdovými kotouči jsou dalšími oblíbenými součástmi, které nabízejí úžasnou účinnost brzd.

Význačným rysem pro SR3 RS je FIA schválený crash box a bezpečnostní klec, zatímco design vozu byl inspirován SR9 LMP2 vozem. Celý balíček pak  doplňují Dunlop pneumatiky, které byly speciálně vyvinuty pro série SR.

Ergonomický a pohodlný dvousedadlový kokpit dělá z SR3 RS ideální vůz jak pro zkušební jízdy, tak i pro vytrvalostní závody. Je dodáván s vestavěným přístrojem pro záznam dat o motoru a zdokonaleným LCD multifunkčním displayem. Hliníkové disky s centrální maticí a nepovinný vzduchový zvedací systém vám zaručí, že pokud dojde ke změně počasí, tak změna ze suchých pneumatik na pneumatiky do mokrého počasí je velmi rychlá a snadná.

Pokaždé to vypadá, že šasi oplývá většími schopnostmi než vy můžete disponovat statečností. Úvodní kolo v SR3 je opojný zážitek; jakákoliv předchozí srovnávací zkouška brždění na poslední chvíli je v momentě rozcupovaná na kousky. Ta rychlost, zvuk a síla jsou do nebe volající. Skvělá účinnost brzd je dezorientující. Opravdu chcete jet ještě rychleji? Jethro Bovingdon, EVO – Trackday Car of the Year

„Kromě F1 vám nedá žádný jiný vůz pocítit tu rychlost a radost z řízení než SR3 – a na rozdíl od F1, v SR3 se můžete projet i se spolujezdcem.“ Martin Donnelly, bývalý pilot F1 na voze Lotus.

PARAMETRY

  • Délka: 4,10 m
  • Výška: 1,04 m
  • Šířka: 1,79 m
  • Min. hmotnost: 570 kg
  • Max. rychlost: 248 km/h
  • 0-60 mph: 3,1 sec
  • 50-100 mph: 5,3 sec
  • Brzdné přetížení: 2,0
  • Boční přetížení: 2,5
  • Nejlepší čas na okruhu Spa: 2 min 25 sec

SR3 RS - Výbava

ŠASI

  • dvoumístné šasi s práškově lakovaným karbonovo-ocelovým rámem a vnitřní ochrannou klecí vyhovující bezpečnostním požadavkům FIA
  • přední hliníkový crash box absorbující náraz (struktura včelích pláství) vyhovující požadavkům FIA
  • vyjímatelný postranní rám

NÁDRŽ

  • 76-litrová a pěnou vyplněná palivová nádrž umístěná za místem řidiče vně bezpečnostní klece

KOKPIT

  • plně seřiditelná konzole pedálů
  • bezpečnostní pás řidiče vyhovující FIA požadavkům
  • karbono-kompozitová palubní deska
  • volant s rychloupínacím systémem a s bezpečnostní volantovou tyčí
  • AIM display s LED otáčkoměrem, ukazatelem převodů, shift light (kontrolka zařazení), display pro kontrolu všech parametrů, rychloměrů a výstražných světel
  • přepínač brzdného tlaku

MOTOR

  • čtyřválcový dvouvačkový motor Powertec 1560 cm se suchou olejovou vanou a chladičem oleje
  • výkon motoru 260 koní - 10 500 ot./min
  • elektrické čerpadlo zajišťující cirkulaci chladící kapaliny (prevence proti přehřátí)
  • lamelová spojka
  • výfukové svody a tlumič výfuku z antikorozní ocele

PŘEVODOVKA A DIFERENCIÁL

  • šestirychlostní sekvenční příčně uložená převodovka
  • diferenciál Quife
  • Powertec chladící systém a chladičem oleje

PODVOZEK

  • plně seřiditelný stabilizátor předního a zadního zavěšení – nerovná délka horního a spodního ramene zavěšení kola, namontované těhlice, centrální matice z kované ocele a vyměnitelné stabilizátory
  • seřiditelné tlumiče s vinoutou pružinou

BRZDY

  • čtyřpístkový brzdič
  • 240 mm x 25 mm chlazené přední a zadní kotouče

KOLA A PNEU

  • Radical litá hliníková kola s centrální maticí
  • na míru vyrobené pneumatiky Dunlop

KAROSERIE

  • šestidílná odlehčená sklolaminátová karoserie s jednobarevným gelovým lakem
  • kompozitový přední difuzor s chladičem brzd a vyměnitelná přední kapota
  • náporové chlazení brzdových kotoučů
  • zpětná zrcátka
  • aerodynamické boční prahy
  • zadní křídlo ukončené bočními křidélky
  • zadní koncová světla včetně mlhových

DOPLŇKOVÁ VÝBAVA

  • levostranné řízení
  • suchá olejová vana - motor Powertec – 260 koní, 1500 cm3
  • výfukový tlumič (98 Db)
  • závodní tlumič výfuku (110 Db)
  • paddle shift - elektro-pneumatické rychlořazení s auto-blip systémem
  • odlehčená karbono-kompozitová karoserie
  • karbonové vysokopřítlakové zadní křídlo ukončené bočními křidélky
  • dvojitá karbonová přední aerodynamická křidélka
  • vysokopřítlakový kompozitový zadní difusor
  • karbonová zrcátka ve stylu Le Mans
  • závodní sada světel – dvojí světlomety s LED reflektory, trojdílné zádní světlomety s blikači
  • Radical potisky
  • 280 mm x 25 mm přední plovoucí brzdové kotouče
  • 280 mm x 25 mm zadní plovoucí brzdové kotouče
  • jednoplášťový tlumič (upgrade)
  • třícestný seřiditelný titanový jednoplášťový tlumič (upgrade)
  • vzduchový zvedací systém
  • kompletní telemetrie AIM
  • multifunkční volant - display, 16MB paměť, čtyři programovatelná tlačítka, 12 kanálů informací a integrovaný GPS modul
  • šestibodový bezpečnostní pás spolujezdce – schválený FIA
  • čalouněné vinylové potahy řidiče a spolujezdce – provedení ve dvou odstínech
  • čalouněné vinylové potahy řidiče a spolujezdce – provedení ve dvou odstínech a s vyšitým logem Radicalu SR3 a jménem řidiče
  • 77-litrová palivová nádrž dle předpisů FIA
  • systém rychlotankování paliva včetně tankovací nádrže
  • přední sloupky chráničů hlavy (s pěnou k tlumení nárazů schválenou FIA - pár)
  • karbonvoo-kompozitová opěrka hlavy (s pěnou k tlumení nárazů schálenou FIA)
  • možnost manuální aktivace hasicího systému
  • možnost elektrické aktivace hasicího systému
  • karbonový ušák
  • na míru šitá protiprachová bavlněná plachta na celý vůz