Flashnews

  • S Radicalem se můžete vydat na silnici - modely SL a RXC mají SPZ
  • V Barceloně představen nejnovější okruhový speciál Radical SR 3 RSX

SR8 RX

Opravdový závodní vůz RADICAL pro opravdový zážitek z jízdy

Závodní a okruhový jako žádný jiný. SR8 RX dává nový význam slovu „výkon“ a nemá sobě rovného. Je to opravdový závodní vůz Radicalu, který poskytuje neuvěřitelný zážitek z jízdy. Přilnavost, která téměř popírá fyzikální zákony, neúprosné zrychlení a silné brzdy, to je jen malý výčet skvělých vlastností tohoto dvousedadlového okruhového auta, které se v čase na kolo na Silverstone vyrovná i jednomístné Formuli 3. A to si ho lze pořídit jen za zlomek ceny Formule.

O svůj design a bezpečnostní prvky se dělí se svým bratrem SR3 RS, ale koluje v něm trochu jiná krev. SR8 RX je poháněn nejnovější generací uznávaných motorů Powertec, a to motorem RP V8 ve spojení s Powertec/Quaife šestirychlostní koncepcí transaxle (hřídel spojující motor s převodovkou). Součástí balíčku je i systém paddle shift, auto-blipper a řadící páka s možností sekvenčního řazení bez použití spojky. Převodovka vozu SR8 RX byla popsána bývalým řidičem F1 Alexem Yoongem jako „nejlepší systém řazení, na jaký jsem kdy kromě F1 narazil.“

Nový Powertec 2,7-litrový motor RPA V8 vyvine neuvěřitelných 460 koní a je vhodný pro všechny možné světové závodní příležitosti zahrnující i celoevropskou sérii Radical Masters. A za těchto podmínek dosáhl Michael Vergers časového rekordu na kolo na proslulé Nürburgring Nordschleife v srpnu 2009.

Další zajímavostí je, že tento vůz přijel z anglické základny Radicalu v Peterborough do Německa na silničních pneumatikách Dunlop Direzzas a na těchto stejných a již „opotřebovaných“ pneumatikách zajel tento rekord - Vergersových 6 min a 48 sec. SR8 RX  tak o 8 vteřin pokořil čtyři roky starý rekord svých předchůdců – první generace SR8 (2005). A s touto výbavou se dokonale potvrzuje, že SR8 RX je nejrychlejší dvoumístný vůz, který je vhodný i na běžnou silnici a navíc je k pořízení za úžasnou cenu.

„Co se SR8 týče, tak mluvíme o vozu, který se vymyká všem základním rovinám silničních aut, supersportů nevyjímaje. Brzdná dráha, přesnost řízení a akcelerace; toto vše donutí váš mozek změnit vnímání natolik, abyste dokázali udržet krok s informacemi, které do mozku vysílají vaše oči. Nehledě na to, že řídit tento vůz je jednodušší než řídit jakýkoliv jiný supersport. Je totiž tak přesný a okamžitě reaguje na vše, co po něm žádáte.“
Roger Green,
EVO Track Test

  • Délka: 4,10 m
  • Výška: 1,04 m
  • Šířka: 1,79 m
  • Min. hmotnost: 680 kg
  • Max. rychlost: 285 km/h
  • 0-60 mph: 2,7 sec
  • 50-100 mph: 4,3 sec
  • Brzdné přetížení: 2,0
  • Boční přetížení: 2,5
  • Nejlepší čas na okruhu Spa: 2 min 16 sec


VÝBAVA

ŠASI

  • dvoumístné šasi s práškově lakovaným karbonovo-ocelovým rámem a vnitřní ochrannou klecí vyhovující bezpečnostním požadavkům FIA
  • přední hliníkový crash box absorbující náraz (struktura včelích pláství) a vyhovující požadavkům FIA
  • vyjímatelný postranní rám

NÁDRŽ

  • 76-litrová a pěnou vyplněná palivová nádrž umístěná za místem řidiče vně bezpečnostní klece

KOKPIT

  • karbono-kompozitová palubní deska
  • plně seřiditelná konzole pedálů
  • bezpečnostní pás řidiče vyhovující FIA požadavkům
  • volant s rychloupínacím systémem a s bezpečnostní volantovou tyčí
  • Radical display s LED analogovým otáčkoměrem, ukazatelem převodů, shift light (kontrolka zařazení), 4 x display pro kontrolu všech parametrů, rychloměrů a ukazatel výstražných světel
  • přepínač brzdného tlaku

MOTOR A PŘEVODOVKA

  • motorová jednotka Powertec RPA 72° o objemu 2,7 litrů se čtyřmi integrovanými olejovými pumpami, dvěmi čerpadly a elektrickou vodní pumpou
  • výkon motoru 460 koní - 10 500 ot./min
  • elektrické čerpadlo zajišťující cirkulaci chladící kapaliny (prevence proti přehřátí)
  • osmibodový 41 mm vstřikovací systém s kompozitním ram air boxem s náporovým sáním
  • integrovaná spojka v olejové lázni
  • setrvačník a spojka s dvojitými lamelami
  • výfukový systém s dvojitým tlumičem
  • šestirychlostní sekvenční příčně uložená převodovka s olejovým čerpadlem a chladičem

PODVOZEK

  • plně seřiditelný stabilizátor předního a zadního zavěšení – nerovná délka horního a spodního ramene zavěšení kola, namontované těhlice, centrální matice z kované ocele a vyměnitelné stabilizátory

BRZDY

  • čtyřpístkové brzdiče přední a zadní
  • 280 mm x 25 mm chlazené přední a zadní kotouče

KOLA

  • Radical litá hliníková kola s centrální maticí
  • na míru vyrobené pneumatiky Dunlop

KAROSERIE

  • šestidílná odlehčená sklolaminátová karoserie s jednobarevným gelovým lakem
  • kompozitový přední difuzor s chladičem brzd a vyměnitelná přední kapota
  • náporové chlazení brzdových kotoučů
  • podběh kola a boční díl kapotáže s odvětrávací mřížkou
  • zpětná zrcátka
  • kompozitové boční díly karoserie se vstupem vzduchu k chladičům a vnitřním vedením vzduchu
  • kompozitové aerodynamické boční prahy
  • karbonovo-kompozitová přítlačná dvojitá křidélka
  • karbonovo-kompozitové dvojité zadní křídlo s hliníkovým ukončením
  • vysokopřítlakový kompozitový zadní difusor
  • zadní brzdová a mlhová světla

DOPLŇKOVÉ VYBAVENÍ

  • levostranné řízení
  • chladící systém do horkých klimatických podmínek
  • závodní tlumič výfuku (110 Db)
  • paddle shift - elektro-pneumatické rychlořazení s auto-blip systémem
  • odlehčená karbonovo-kompozitová karoserie
  • karbonovo-kompozitová zrcátka ve stylu Le Mans
  • závodní sada světel – dvojí světlomety s LED reflektory, trojdílné zádní světlomety s blikači
  • Radical potisky
  • 300 mm x 25 mm přední plovoucí brzdové kotouče
  • 300 mm x 25 mm zadní plovoucí brzdové kotouče
  • třícestný seřiditelný titanový jednoplášťový tlumič
  • vzduchový zvedací systém
  • kompletní telemetrie
  • multifunkční volant - display, 16MB paměť, 4 programovatelná tlačítka, 12 kanálů informací a integrovaný GPS modul
  • šestibodový bezpečnostní pás spolujezdce – schválený FIA
  • čalouněné vinylové potahy řidiče a spolujezdce – provedení ve dvou odstínech
  • čalouněné vinylové potahy řidiče a spolujezdce – provedení ve dvou odstínech a s vyšitým logem Radicalu SR8 RX a jménem řidiče
  • 76-litrová palivová nádrž dle předpisů FIA
  • systém rychlotankování paliva včetně tankovací nádrže
  • přední sloupky chráničů hlavy (s pěnou k tlumení nárazů schválenou FIA - pár)
  • karbonovo-kompozitové opěrka hlavy (s pěnou k tlumení nárazů schálenou FIA)
  • možnost manuální aktivace hasicího systému
  • možnost elektrické aktivace hasicího systému
  • na míru šitá protiprachová bavlněná plachta na celý vůz